FAQ - Veelgestelde vragen

Zoeken

Hoe vind ik het gewenste artikel?
Wij hebben twee handige manieren voor je om de gewenste artikelen te vinden:

1. Je kan via het menu meteen naar de gewenste categorie gaan: Heren, Dames of Kinderen en de keuzes verder verfijnen met de filternavigatie aan de linkerkant, door te klikken op bijvoorbeeld je favoriete merk, de categorie (sneakers, kleding, accessoires, enz.), de gewenste maat of kleur.    

2. Tik gewoon je zoekterm in het zoekvenster rechtsboven op onze pagina in en verzend een zoekopdracht  door te klikken op de pijl naast het zoekveld of door op ENTER te klikken op je toetsenbord. Selecteer daarna uit het zoekresultaat het artikel van je keuze, gewoon door erop te klikken.
Kan ik de laatst bekeken artikelen nog eens bekijken?
Zodat je het overzicht niet verliest, verzamelen we voor jou de laatst bekeken artikelen. Je vindt deze altijd beneden op de pagina met artikeldetails in het veld "Laatst bekeken".

Bestelling

Zijn de artikelen in de Onlineshop werkelijk leverbaar?
Alle artikelen zijn direct uit voorraad leverbaar in de maten en kleuren zoals weergegeven in de Onlineshop. De artikelen worden op dezelfde dag van de bestelling verzonden naar het leveringsadres dat je hebt opgegeven, zo lang je op werkdagen voor 16.00 uur  bestelt. Voltooi uiteraard eerst de betaling via iDeal, overschrijving, PayPal of creditcard.
Hoe bestel je een artikel?
BELANGRIJK: Om alle functies van de Onlineshop te kunnen gebruiken, activeer daarvoor JavaScript in je browser.

Zo:

1. Vul je winkelwagen

Eerst kies je een gewenst artikel uit en plaats je dit zonder verplichting in de gewenste maat of kleur in de winkelwagen. Als je met de muis rechtsboven over het pictogram van de winkelwagen gaat, krijgt je een direct overzicht van de artikelen in de winkelwagen. Met een klik op de knop "Naar de winkelwagen" ga je naar de winkelwagen. De inhoud kun je hier ook aanpassen.

2. Naar de kassa gaan

Wil je geen verdere artikelen toevoegen aan de winkelwagen? Dan naar de kassa! Klik gewoon op het overeenkomstige "Naar de kassa-pictogram". Hierbij sluit je nog steeds geen koop, maar start je alleen het proces waarin de gerelateerde gegevens aan je bestelling worden opgevraagd.

3. Registreren / Inloggen

Nu wordt aan je gevraagd (voor zover nog niet gebeurd) of je wilt inloggen of dat je wilt registreren.

Als je al klant bent, voer hier dan je e-mailadres in en je persoonlijke wachtwoord. Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je hier een nieuw wachtwoord aanvragen.

Als je nieuw bent in onze Onlineshop, meld je dan aan met je e-mailadres en een persoonlijk wachtwoord en vul de relevante velden in het formulier in. Alle informatie over gegevensbescherming vind je hier.

4. Verzending

Wij leveren snel en betrouwbaar met DHL.  

5. Betalingsmethode

Selecteer aansluitend de voor jou gewenste betalingsmethode. We hebben verschillende methoden hoe je de bestelling kunt betalen: i-DEAL, creditcard, PayPal en directe overboeking.

6. Besteloverzicht

Op het besteloverzicht kun je de gekozen artikelen nog eens controleren. Wil je aanpassingen doorvoeren, klik dan gewoon op de knop "Invoer wijzigen".

Als je eenmaal iets in onze Onlineshop hebt besteld, slaan wij je instellingen op, zodat je bij je volgende bestelling de meeste informatie kunt overslaan. Inloggen, naar de kassa, verzenden. Natuurlijk heb je altijd de mogelijkheid om je gegevens op de bestelpagina orderbevestiging of onder "Jouw account" te veranderen.

7. Bestelling versturen

Door te klikken op de knop "NU KOPEN" rond je het bestelproces af en verstuur je je bestelling. Tip: Mocht je besluiten om een artikel van je bestelling toch niet te kopen, kun je het item, zolang het product nog niet is verpakt en op voorwaarde dat je geen korting is verleend, annuleren onder "Jouw account".

8. Levering

Er wordt binnen Nederland binnen 2 - 5 werkdagen geleverd. Daarnaast heb je de mogelijkheid om met behulp van je huidige leveringsstatus via "track and trace" je bestelling te volgen. Dit nummer staat in de bevestigingsmail van verzending en is terug te vinden onder "Jouw account" bij de betreffende bestelling. 
Waarom moet ik me registreren?
Om technische redenen. En verder heeft het registreren verschillende voordelen voor jou. Je kan op elk gewenst moment in je account een alternatief leveringsadres of standaard betaalwijze vastleggen, je bestelgeschiedenis inzien en informatie inwinnen over de actuele status van je bestelling of retourzending. Je kan hier verder ook je Membercard gegevens invoeren of de SNIPES Insider newsletter beheren. 
Is er een minimum bestelwaarde?
Bij SNIPES is er geen minimum bestelwaarde. Je kan alle artikelen in onze Onlineshop bestellen. Houd er rekening mee dat er verzendkosten in rekening worden gebracht bij een bestelwaarde van minder dan € 60,-. Deze bedragen € 6,99 euro voor levering binnen Nederland. Voor leveringen binnen Duitsland en Oostenrijk kost het € 3,99.
Is mijn bestelling verwerkt?
Na iedere bestelling ontvangt je een bevestigingsmail van ons. Daarnaast kun je in je klantenaccount op ieder moment de actuele status van je bestelling inzien. 

Betaalwijze

Hoe kan ik betalen?

 


Met iDEAL betaal je in onze onlineshop door een online betaling te doen. Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als je telebankiert, kunt je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je jezelf daarvoor hoeft aan te melden. Nadat je iDEAL hebt geselecteerd in de betalingsmethoden wordt je, nadat je je bank selecteert, online doorgestuurd naar de login pagina van je bank. Hier kun je jezelf aanmelden zoals gebruikelijk met je rekeningnummer en pincode. Het systeem maakt automatisch een overdracht, waarin alle details van de aankoop worden verwerkt. Je ontvangt een bevestiging van de betaling die je kunt printen.

Of jouw bank deze online betaalservice ook aanbiedt kun je hier nakijken.

 





Sofort is een systeem dat je direct koppelt aan je internetbankierprogramma bij een online aankoop volgens de hoogste veiligheidsstandaarden. Zo werkt het: Na het plaatsen van je bestelling op SNIPES kom je in de beveiligde omgeving van Sofort terecht. Jij hoeft alleen nog je rekeningnummer en pasnummer in te vullen en - net als bij online bankieren - je pincode en de code die je via je bank krijgt. Vervolgens bevestig je de transactie. Het geld wordt onmiddellijk afgeschreven van je rekening. Uitgebreide informatie over de veiligheid van Sofort met TÜV goedgekeurd privacybeleid kun je hier vinden.    

 


PayPal is een volledig veilige en snelle betaalmethode. Via je e-mailadres en PayPal wachtwoord kun je betalingen verrichten. Wanneer je nog geen PayPal klant bent dan kun je altijd een Paypal rekening openen. 

 


Met creditcard betalen in de SNIPES Onlineshop is veilig. Het geld wordt van je creditcard geboekt op het moment dat je levering door ons verstuurd wordt. Er zijn geen extra kosten aan verbonden. Als je een artikel terugstuurt, wordt het geld direct op je creditcard teruggeboekt. Betalen met creditcard is een eenvoudige en veilige manier om aankopen te doen in de SNIPES Onlineshop. Je kunt de meeste creditcards met het MasterCard- en Visa-symbool gebruiken. Creditcardgegevens worden versleuteld verstuurd. De coderingstechniek die wij gebruiken is betrouwbaar. Hierdoor is het veilig om met je creditcard in de SNIPES Onlineshop te betalen. 

 

Waarom kan ik mijn voucher niet gebruiken?
In de Onlinehop kun je alleen vouchers inwisselen die je ook voor de Onlineshop hebt ontvangen. Papieren tegoedbonnen of vouchers van één van onze filialen kunnen nog niet online worden verzilverd.

Als een kortingscode die je van ons hebt ontvangen voor de SNIPES Onlineshop niet werkt, controleer deze dan op hoofdletters en kleine letters of neem contact op met onze klantenservice. Daar wordt de geldigheid gecontroleerd en er wordt contact met je opgenomen.

 

Is betalen in de SNIPES Onlineshop veilig?
De veiligheid van je gegevens is een absolute prioriteit voor ons. Je betalingsgegevens worden uitsluitend gebruikt om de betaling van de door jou bestelde artikelen af te wikkelen en worden niet opgeslagen. Voor de overdracht van alle persoonlijke gegevens wordt bij ons de zogenaamde SSL-versleuteling (Secure Socket Layer) gebruikt.

SSL is een geavanceerde Internetbeveiligingstandaard met twee hoofddoelstellingen: de authenticiteit (identificatie) van communicerende stations en het waarborgen van de vertrouwelijkheid van de gegevens (codering).  SSL is een methode, ontwikkeld door Netscape, die wordt ondersteund door alle moderne browsers. Er wordt vanaf de World Wide Web-server (bijvoorbeeld http://www.snipes.nl) een elektronische identiteitskaart (digitaal certificaat) afgegeven door een formele certificeringsinstantie. Op basis van dit certificaat kan de browser op elk moment de WWW-server traceren naar een bedrijf. Vervolgens worden alle gegevens gecodeerd en tussen jou en ons verzonden, zodat geen andere partij de gegevens kan lezen of wijzigen. Bij het gebruik van onze website wordt een geheime sleutel gegenereerd, die alleen geldt voor dit bezoek en kan dus later niet opnieuw gebruikt worden. Daarmee zorgen wij ervoor dat de vertrouwelijkheid van je persoonlijke gegevens wordt verzekerd. Je herkent deze veilige overdracht aan een slotje in je browser. Webpagina’s waarvan de inhoud is gecodeerd, zijn te herkennen aan "https" in het adres in plaats van 'http' in de adresbalk van je browser.

Als extra veiligheidsmaatregel, bieden wij de 3-D Secure proces "Verified by Visa en Mastercard Secure Code". Nadat je in het bestelformulier, het creditcardnummer van je Visa of Mastercard ingevuld, maken wij een verbinding met de uitgever van je kaart, hiermee moet je jouw identiteit bevestigen door middel van een code. Pas na een succesvolle autorisatie, wordt de creditcardbetaling uitgevoerd. Door dit extra niveau van beveiliging op je creditcard wordt misbruik door diefstal of duplicatie voorkomen.

Je kunt bij je bank informeren naar de veiligheid van je creditkaart en het gebruik van het nieuwe 3-D secure proces.

Bovendien draagt onze winkel een goedkeuringscertificaat van de gerenommeerde provider Trusted shops voor "Veilig winkelen". Daarnaast ben je beschermd door de Trusted shops kopersbescherming. Hiermee wordt je bestelling extra beveiligd en krijg je met je aankoop de geld-terug-garantie.

Levering en retournering

Aan welke landen leveren jullie?
Op dit moment kunnen bestellingen alleen binnen Nederland worden verzonden. Woon je in Duitsland of Oostenrijk, dan kun je bestellen op www.snipes.com.  
Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Bij bestellingen met een bestelwaarde van € 60,00 en hoger hoef je geen verzendkosten te betalen!

  • De verzendkosten binnen Nederland voor een bestelling tot € 59,99 bedragen € 6,99.
Hoe lang duurt de verzending?
 

Als je je bestelling op maandag tot en met vrijdag vóór 16.00 uur bij ons plaatst, wordt jouw pakket binnen 2-5 werkdagen bezorgd. Bestellingen die zijn geplaatst op zaterdag of zondag worden op maandag verwerkt en worden vervolgens binnen 2-5 werkdagen bezorgd.

Kan ik mijn pakket volgen?
Zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten, ontvang je daarvan een melding per e-mail met daarin een Track & Trace code van DHL waarmee je je pakket hier kunt volgen. Let op: je kunt de status pas bekijken zodra het pakket bij DHL is aangemeld. Dat kan even duren. Om te achterhalen op welke tijdstippen DHL bezorgt bij jou in de wijk kijk je hier.

Je kunt de status van je levering en het DHL zendingsnummer vanaf dan ook bekijken in de online shop bij “JE ACCOUNT”. Log in met je gegevens en ga vervolgens naar “Jouw bestellingen”.

 

Kan ik de artikelen terugsturen?
Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen de tijd om zonder opgave van redenen je bestelling te herroepen. Na deze melding heb je 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Wij bieden je twee manieren om je product gratis te retourneren:

 

Retourzending via DHL:

Om een gratis DHL retourlabel te printen, ga je naar ''Je account" op de website. Open de bestelgegevens en meld je retourzending aan. Je ontvangt dan een e-mail met een link naar een gratis DHL retourlabel. Verstuur het artikel in de originele verpakking (indien mogelijk). We stellen het zeer op prijs als je de retourbon, die werd meegeleverd bij een online bestelling, invult en toevoegt.  Sluit het pakket zorgvuldig af met brede tape en geef het af in een DHL Parcelshop. Je kunt de locaties in jouw omgeving opzoeken op www.dhl.nl.

 

Afgeven in een SNIPES store:

Doe het product in de originele verpakking (indien mogelijk). We stellen het zeer op prijs als je de retourbon, die werd meegeleverd bij een online bestelling, invult en toevoegt. Geef het pakket af in een SNIPES store. Daar krijg je het aankoopbedrag voor het betreffende artikelen contant uitbetaald.  


BELANGRIJK:  Als het om een klacht gaat, meld dit dan eerst bij onze Customer Service-afdeling voordat je het pakket aan ons terugstuurt. Meer informatie vind je bij het onderwerp klachten.  

Meer informatie over het herroepingsrecht vind je in onze Algemene voorwaarden. De retourbon of de originele doos geeft niet automatisch recht op de effectieve uitoefening van het herroepingsrecht.

Waarom kan ik mijn retouretiket niet afdrukken?
Het DHL-retouretiket wordt geopend in een pop-upvenster. Als je je retouretiket niet kunt afdrukken, is waarschijnlijk de pop-upblokkering van je browser ingeschakeld. Om het venster te kunnen openen, moet je de pop-upblokkering via instellingen uitschakelen.  Hieronder vind je instructies over het inschakelen van pop-upvensters voor de vier meest voorkomende browsers:

Google Chrome:


Mogelijkheid  1:

Bij het klikken op "Retouretiket uitprinten" wordt rechts boven in de adresbalk van de browser een kleine melding in het geel weergegeven dat het pop-upvenster niet kan worden geopend. Door te klikken op het bericht wordt een menu geopend waarbij je de pop-upblokkering helemaal of alleen voor de weergegeven pagina kunt uitschakelen.


Mogelijkheid  2:    

1. Instellingen
2. Helemaal onderaan geavanceerde instellingen aanklikken 
3. Privacy "Instellingen voor inhoud (Content settings)" 
4. Scroll naar beneden naar de sectie "Pop-ups"  
5. Klik op: Pop-ups voor alle websites toestaan
6. Klaar            


Mozilla Firefox:


Mogelijkheid  1:

Bij het klikken op "Retouretiket uitprinten" wordt onder de adresbalk van de browser een kleine melding in het geel weergegeven, dat het pop-upvenster niet kan worden geopend. Door te klikken op de button "Instellingen" wordt een menu geopend waarbij je de pop-upblokkering helemaal of alleen voor de weergegeven pagina kunt uitschakelen.


Mogelijkheid 2:
 

1. Instellingen  
2. Inhoud tabblad
3. De optie "Pop-ups blokkeren" uitvinken

Microsoft Internet Explorer:


Mogelijkheid 1:

Wanneer je op "Print return label klikt" wordt aan de onderkant van het browservenster een geel bericht weergegeven dat het pop-upvenster niet kan worden geopend. In dit bericht kun je de pop-upblokkering helemaal of alleen voor de weergegeven pagina uitzetten.


Mogelijkheid 2:

                1. Internetopties
2. Tabblad Privacy
3. "Inschakelen pop-upblokkering" uitvinken

Apple Safari:


Mogelijkheid 1:

Safari
1. Instellingen...
2. Tabblad Beveiliging
3. De optie "Pop-ups blokkeren" uitvinken

Mijn account

Wachtwoord vergeten?
Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je hier een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op "Wachtwoord vergeten". Voer in het venster dat vervolgens opent het e-mailadres, waarmee je bent geregistreerd bij Snipes in. Daarna sturen we je een e-mail met een nieuw wachtwoord, waarmee je kan inloggen. Voor je eigen veiligheid vragen wij je dit te vervangen door een nieuw persoonlijke wachtwoord bij "Mijn account".
Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?
Je kan op ieder moment je gegevens inzien of wijzigen in het beschermde klantenaccount onder "Mijn account". 

Membercard

Hoe vraag ik een Membercard aan?
Je kan op twee manieren een SNIPES Membercard aanvragen:

1. Je logt in op je klantenaccount op www.snipes.nl.
  • Klik op "Je account" en vervolgens op 'Jouw gegevens'.
  • Helemaal onderaan in het formulier zie je onder 'Membercard-nummer: "Aanvragen".
  • Gewoon dit veld aanklikken en "Sla gegevens op" kiezen.
2. Je kan naar één van onze winkels gaan en daar een aanvraagformulier invullen voor een Membercard.

De Membercard wordt binnen 3-4 weken met de post naar je opgestuurd, afhankelijk van de wijze van aanvragen en wanneer wij de aanvraag op het hoofdkantoor hebben ontvangen.
Hoe activeer ik mijn Membercard?
 In je klantenaccount vind je onder "Jouw gegevens" een veld "Membercard-nummer, waarin je het 13-cijferige nummer kunt invoeren. Je vindt het nummer onder de streepjescode op je kaart. De korting wordt dan bij elke bestelling automatisch in mindering gebracht.   

Meer informatie over de Membercard vind je op de infopagina.

Wat kan ik met mijn Membercard doen?
Met je SNIPES-Membercard kun je profiteren van exclusieve voordelen. Op aankopen tot € 199,00 krijg je 3% korting, vanaf € 200 euro zelfs 5% op je totale aankoopbedrag. Om korting te krijgen, laat je je Membercard zien aan de kassa of tik het Membercard-nummer in (aan de achterkant onder de barcode) in je account onder "Adres bewerken".
Waarom wordt mijn Membercard-korting niet in mindering gebracht?
Als je een Membercard hebt, moet je het 13-cijferige nummer dat onder de barcode op de kaart vindt, slechts één keer in je klantenaccount invoeren. Klik op "Je account" en daarna op "Jouw gegevens". Helemaal onderaan het formulier zie je het veld "Membercard-nummer". Voer hier het volledige nummer in en klik op opslaan. Zodra dit is gedaan, wordt de korting bij elke bestelling automatisch in mindering gebracht.

Mocht de korting ondanks ingevuld nummer niet in mindering worden gebracht, moet je het hierboven staande herhalen. Je moet daarvóór het nummer eerst verwijderen en de adresgegevens met leeg veld opslaan, dan pas het nummer nog een keer opslaan. 
Ik ben mijn Membercard verloren.
Verloren SNIPES-Membercards worden kosteloos vervangen. Stuur daarvoor een e-mail naar membercard@snipes.com. De kaart wordt per post naar het door jou opgegeven adres verstuurd.

Klachten

Waar kan ik mijn klacht melden?
Als je niet tevreden bent over onze producten of diensten, kun je contact met SNIPES opnemen via onze klantenservice. Je kan je klacht op diverse manieren aan ons kenbaar maken:

  • Ga naar het contactformulier en stuur je bericht naar onze klantenservice.
  • Je kunt ons ook je klacht doorgeven door een email te sturen naar: onlineservice-nl@snipes.com.
  • Of bel naar onze klantenservice die te bereiken is op het volgende gratis telefoonnummer (voor Nederland): 0800 – 0 930 930. We zijn bereikbaar van maandag t/m zondag van 9.30 uur tot 21.30 uur (uitgezonderd nationale feestdagen). 
SNIPES probeert eventuele problemen of klachten altijd in overleg met de klant en op de best mogelijke manier op te lossen. Geef zo gedetailleerd mogelijk aan wat de inhoud van de klacht is en wij zorgen dat er een passende oplossing geboden wordt, om de klacht op te lossen. Klachten worden binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord.

Hoe kan ik een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie?
Sinds 15 februari 2016 heeft de Europese Commissie een platform ingesteld voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting. Dit geeft de consument de mogelijkheid om geschillen met betrekking tot online aankopen zonder tussenkomst van een rechter op te lossen. Het platform voor buitengerechtelijke geschillenregeling is onder de externe link http://ec.europa.eu/consumers/odr/ bereikbaar.

Contact

Ik heb een vraag aan SNIPES, hoe kan ik die stellen?
Als je een vraag over producten of diensten hebt, kun je contact met SNIPES opnemen via onze klantenservice. Je kunt je vraag op diverse manieren aan ons stellen:

  • Ga naar het contactformulier en stuur je bericht naar onze klantenservice. 
  • Stuur een e-mail naar onlineservice-nl@snipes.com. 
  • Bel met onze klantenservice via het (voor Nederland) gratis telefoonnummer 0800 - 0 930 930. We zijn bereikbaar van maandag t/m zondag van 9.30 uur tot 21.30 uur (uitgezonderd nationale feestdagen).